ammarnäs

Jag har ju faktiskt varit i fjällen också. På sportlovet åkte jag med Elias familj till ammarnäs där jag spenderade världens mysigaste fyra dagar. Det är ju inte partyresmålet nr 1 direkt som alla andra fjäll tenderar att bli särskilt på sportlovet utan det är en liten by med ett ica, ett världshus, några hus och slalombackar som ligger i ett naturreservat och är typ platsen att åka till för att rena själen. Så underbart skönt att åka iväg och inte komma åt internetnätet och ibland inte ens telefonnätet och bara äta, sova och åka ut och se fin natur.
Här stannade vi vid någon gammal boning för matpaus, klättrade lite högre upp för att kika på utsikten och självklart för att få åka kana på rumpan ner sen igen(backen syns inte men den var galen, kändes lite som att vi var med i extrem överlevnad och var tvugna att ta oss fram på konstiga terränger)
.
Elias lagomt pigg precis efter att vi klivit av skotrarna för paus.
.
En kväll när vi var på rockbufé med en one man rocktrubadur. Träffade på en full gammal lärare som kom fram till mig och trodde att jag var anja och käkade tills jag mådde dåligt(standard på bufé). När vi hade ätit klart satt vi och bärsade lite och sen åkte vi hem för efterfest eller vad man ska säga men jag somnade nästan direkt på grund av tröttfylla. Så party var jag på denna weekendresa
.
Den resterande tiden gick åt mest åt vilopauser och pegglespelande på elias mobil. Eller åkte skidor gjorde vi med och var på badhuset men har man ingen kamera så blir det få bildminnen.
Allmänt | |
#1 - - viola:

VA VEM TRÄFFADE DU?!

#2 - - sanni:

sv: Absolut! :)

#3 - - linnea/chessclub:

alltså där ni äter mat ser ut att kunna vara i vildmannen!!!

#4 - - viola:

sv: neeeej dödsåsa!!

Upp