Grekland

I September åkte jag och Marcus till Kreta på en riktig pensionärssemester, en charterresa med utflykter bokade varje dag.  Det var helt underbart. 

Var t.ex. på jeepsafari upp bland bergen med vinprovning på världens finaste vingård bland annat. 

En annan gång snorklade vi. Här under vattnet låg ett gammalt flygplansvrak från andra världskriget som vi tittade på. Coolt.

Kramades med bläckfiskar.
Drack vin och sprite i eftermiddagssolen.

Drömde om att köra alla vattensskotrar som drog runt ute på havet.


Var fulla och försökte vara med världens sötaste kattungar som bodde på hotellgården. Misslyckades.
Facinerades över hur alla getter rörde sig över bergesväggarna? Hur gör dom?
 
Var i en botanisk trädgård där vi tittade på en massa fina och intressanta växter och åt sedan skörden från växterna i den tillhörande restaurangen.
 
Tog bussen bort från charterhotellen och gick i gränder, tittade på fina hus och mindre fina souvenirer. Beställde alltid iskaffe och blev alltid besviken. Varför kan det inte finnas gott kaffe i andra länder?
 
Marcus fotade mig i min naturliga uppsyn... Vet inte varför jag såg ut såhär jag var jätteglad. 
 
Sista kvällen hängde vi på vår favoritrestaurang, dansade grekisk dans, åt den otroligt goda maten som serverades, drack de otroligt äckliga drinkarna som serverades och tvingade serveringspersonalen att sitta kvar efter stängning och shotta med oss. 
 
Men ja, Umeå är ju också trevligt.
| |
Upp