Vinterlista

Vad är det bästa med vintern?
Alltså att alla går in i någon slags kollektiv överlevnadsfas och ba bryr sig mindre; alla släpper på sina hämningar på ett annat sätt än på sommaren, lite som att vi tänker att vi inte har så länge kvar. Vänner på fester är mer taggade och vänner under soffmys är djupare och mer komplexa, som någon slags överlevnadsinstinkt mot vintern. Är det bara jag som känner att det är så här?

Och att man myser mycket, det är också bra med vintern.

 Vad kommer du äta i vinter?
Kan verkligen inte förmå mig att laga mat! Någonsin. Så jag kommer väl fortsätta att äta allt som är gott men inte behöver tillagas. Några favoriter är:
-Hackade grönsaker toppade med massa keso, solroskärnor och örtsalt <3
-Knäckebröd med tomat/någon ost/smör&örtsalt
-Bara ost
-Micrad vego-korv/färs/bit med grönsaker och kanske ketchup

Detta är helt seriöst i princip det enda jag har ätit hemma senaste halvåret…

Vad kommer du dricka i vinter? 
Mängder med vin förhoppningsvis. Dricker mest bara vin och vatten. Mest vatten tåls att tillägga.

Vad gör du om dagarna egentligen? :))

Jobbar/tränar/myser med mina bästisar som bor granne/myser med min kille

 
Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vinter?

Om man tänker på vad som kommer att vara på min kropp oftast så blir det väl min favoritbh eller något annat tråkigt men annars kanske svart polotröja. Har tre olika och älskar dom.

Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Jobbade julbord på Sävargården. Jag och Marcus åkte till Stockholm en sväng och hälsade på också. Annars gjorde jag väl det gamla vanliga, mös och så.

Vad kommer du lyssna på?

Hoppas på att orka göra nya spellistor på spotify. Just nu lyssnar jag på gamla sönderspelade listor med bra låtar som jag totalförstört. Eller ja, när jag inte lyssnar på Justin Bieber då.

Vad läser du?
Tid av Alex och Sigge. Ler över den otroligt höga igenkänningsfaktorn i deras beskrivningar och tycker att den är så fint skriven bara. Ingen bladvändare riktigt men så mysig! Har inte kommit mer än hälften i och för sig så kanske inte ska uttala mig så mycket.

Vad tittar du på?
Årets julkalender, Sunes jul, Bron, Solsidan. Min nya finnkoloni på överläppen som börjar likna en mustash…

Vad var bäst med hösten?
Greklandsreeeeeesan!!!!!!!!!! Åh alltså semester hörrni! Finns det något bättre? Vad livet hade vart fint om det alltid bara handlade om vin, mat, sol och upptäcktsfärd.

 

Vad har du för vinterplaner?
Inte många. Jag och Marcus är sugna på skidsemester men annars kommer nog vintern bli ganska händelselös. Förutom alla fantastiska fester och mys med människor som släpper lös! 

| |
Upp