Göteborg

I våras åkte jag och Marcus på "treat yo self" semester till Göteborg och njöt sönder.


Var på Liseberg såklart, två dagar. Min största bedrift var att jag vågade gå spökhuset. Alltså; finns inget värre än spökhus för en lättskrämd människa som dessutom är otroligt mörkrädd.
 
Åt pilgrimsmusslor på mycket mysig restaurang. Så jävla gott.
 

Vann över Marcus i minigolf.


Kunde inte ta mig ur sängen en dag pga. mensvärk. Marcus kom hem med detta <3
 
 

Åt trerätters med vinpaket på en restaurang uppe i Gothia Towers med värsta utsikten över liseberg. Kändes gulligt att ha lisebergsbandet på armen på finrestaurang, vet inte om andra vuxna går på nöjesparker? Vi gör det iallafall. Detta blev till slut kanske det bästa restaurangbesöket jag någonsin haft! Vi gick därifrån otroligt mätta och fulla.


Bästa saken var att vi bodde på Scandic och fick låna cyklar gratis och cykla vart vi ville. 

Vi cyklade till exempel och köpte sushi och la oss på en konstgräsplan. Man ska aldrig glömma att det är det bästa som finns på våren.
 

Och så cyklade vi till Universeum och lyssnade på när dom pratade om fiskarna med alla likasinnade.

...och gjorde allt annat coolt.

Njöt av badkaret på hotellrummet. Tills jag satte mig rakt på proppen som stoppar vattnet från att rinna ur och började blöda. Det gjorde så jävla ont samt var tvungen att ligga på sidan i sängen och läka i typ en timme efter pga. hur plåstrar man om sår mellan skinkorna? Haha</3
 
Marcus visar hur man äter ostron. 

Precis brevid vårt hotell låg en grekisk/tapasrestaurang med asbillig mat, trevlig personal och gott husvin. Önskar att detta stället kunde flytta sig till Umeå då hade jag ätit där alltid.
 
För att summera resan så hade vi det sjukt gött och kom fram till att det är underskattat att resa inom Sverige. Det finns mycket att göra ändå och man har mycket mer pengar att spendera på det som är viktigt i livet dvs. vin och mat! 
| |
Upp