Barcelona

Skulle kunna döda för lite Barcelona vacaciones just nu så tänkte påminna mig själv om att det ljuva livet finns där någonstans även fast jag har glömt. Kanske behöver du också bli påmind? Scrolla vidare isåfall :-)
 
Så barcelona, första gången jag är på semester i en storstad! Lite ovant att inte kunna spatsera omkring i sarong hela resan och att det är smockfullt med folk utanför dörren till hotellet. Så glad över att vi hade takterass! Varje morgon vid frukost drömde jag om att göra om restaurangen till lägenhet och flytta dit, den var så drömmig med fönster från golv till tak och balkong som vätte längs med hela långsidan. Dessutom dubbeldörrar ut mmmmm
 
Vi besökte såklart Sagrada familia vilket var supercoolt! Blev så imponerad över alla detaljer och tankarna bakom. Den var för stor för att fota men ja, resten finns ju på google

Här är en bild där marcus övar inför sin dröm; nämligen att medverka i en fantareklam. Det gör han ofta när vi befinner oss i miljöer där man kan tänka sig att en fantareklam skulle äga rum
 
BÄSTA paellan i livet! Fanns inte ett enda riskorn kvar i pannan när vi var klara. En anledning att fundera på varför man ska bo i Umeå och inte i Barcelona

"fota mig när jag är en staty" typ

Bästa matupplevelsen någonsin! En av de två stjärnkrogarna vi var och åt på. Har aldrig vart med om något så perfekt! Slutade dock med att de blev sura på oss för att vi inte hade råd att dricksa efter den feta notan </3

Sista kvällen blev vi fulla på takterassen. Hade en sån där sällsynt upplevelse då man inte riktigt vet vad man ska göra av sig själv för att man är så jävla lycklig! Drack varm redbull vodka på fulsprit och lyssnade på mobilmusik, som man gör utomlands. Sen åkte vi och åt middag, jag skämde ut mig på restaurangen sen spydde jag direkt vi kom innanför vår dörr. Man får väl inte ha det för bra antar jag
 
| |
#1 - - marika:

ååh...... världens crave att resa nu................. kan du skänka mig lite pengar så åker vi

Svar: visst älskling, allt för dig <3
Ida

Upp