YESSSSSSSSS

finally kan jag skriva igen, har haft mycket att göra och datorn har vart trasig osv.
Med andra ord har jag ganska mycket jag vill dela med mig av:D
    Jag hade en jättebra helg faktiskt även fast jag inte trodde att den skulle bli det
Började med att jag for till hanna på fredagen för att slippa sitta ensam och känna mig patetisk.

   
Vi tog ett sista dopp för året i mjösjön. Väldigt kallt var det måste jag säga men vi var väldigt snabba i trots omständigheterna. Vägen upp gick däremot inte lika bra eftersom alla tre försökte ta sig upp samtidigt panikslagna över kylan och det läskiga vattnet så vi fastnade på bryggan och låg där och sprattlade ett tag som tre strandsatta fiskar.
Det var en trevlig liten kall stund vi hade där iallafall:)

Isabelle 14 år : Vad är det där för något? det ser ut som ett rymdskepp!;o
                   jag : haha det är månen isabelle
           Isabelle: va?! 
hahah aja det var roligt då iallafall. Jag älskar att jag har blåsta vänner.

Sen for jag och hanna hem till henne, åt ostkrokar&godis och somnade i soffan:]
Vaknade jättetidigt vid typ halv tio! gick och våldgästade tobbe och vicces hus (alltså båda husen, dom bor inte tsm) och var allmänt coola med moppar osv. 


Sen for jag hem och ringde till en massa personer som skulle följa mig till döbelns park som jag nu lärt mig att det heter. Var helt säker på att det hette dödens park! Vad betyder ens döbel?!;o
Fick iallafall ihop få se nu, Anja, Emelie, Viola, Johanna, Michelle, Sebbe, Holma, Vicce, Alex och Martin.
Det vart inte så mycket döbelns park dock, vi for därifrån nästan direkt för det var tråkigt. Men trevlig kväll iallafall, var på stan bara och skuttade runt osv.

  


Söndag fick jag kliva upp tidigt för att jag skulle på träning kl 12, var inte särskilt pigg den träningen måste jag säga minns inte ens hur det gick xd
Efter träningen for jag och pappa och hämtade sebbe som kom hit och plockade hallon osv hahaha, ganska roligt var det endå. Visade honom våra bondkulturer genom en så kallad "pärslung tävling". För er personer som inte förstår bonska är "pären" potatis så på svenska blir det potatisslunga vilket alltså är en lång pinne/kvist. Man sätter potatisen på toppen av pinnen och snärtar sen iväg den. Detta ger en överaskande bra effekt, potatisarna går jättelångt! Sebbe vann dock:( det gick inte särskilt bra för mig där i slutet. Aja jag tyckte att det var fint att han fick uppleva mina bondgener iallafall.

Idag har jag varit på skolan som vanligt. Vi har haft våran första musiklektion fast den var inte särskilt rolig eftersom vi bara gick egenom planeringen osv men jag är jättepepp på nya stora lokaler vi kommer få:D Vi slutade tidigt så jag gick hem till sebbe och väntade på bussen hos honom istället. På bussen träffade jag ISABELLE för alla som är jätteintresserade av det heh: ) ) )
Promenaden hem från bussen var en pina. Framför mig gick en kille som kommit in i målbrottet ganska rejält och jag tror han var hes också, vilket resulterar i minst en kråka per ord. Han var i en ganska livlig diskussion med en annan kille och malde bara på med hans hemska röst. Jag ville bara krypa ner i ett dike, hålla för öronen och vänta tills de hade passerat.

Det var typ allt jag hade att säga, tror jag. WIE
Allmänt | |
Upp