12 Juni



Idag är det exakt ett år sedan jag tog studenten och stod och hoppade på ett flak med världens bästa klass. Det är sjukt hur mycket mitt liv har förändrats sedan jag stod där, överlycklig över att jag fått slutbetyg efter en otroligt kämpig sista termin. Jag har flyttat hemifrån, tagit körkortet, skaffat heltidsjobb  och växt till mig till att både kunna kalla mig själv och känna mig vuxen.Trivs förvånadsvärt bra med titeln trots tidigare åldersnoja och fast jag fortfarande lever som en femtonåring om helgerna. Att jag för tillfället spenderar mycket tid hemma hos mina föräldrar känns lite surt men alldeles snart är det slut med det och jag ska leva på mina ihopsparade pengar och hitta på massa roligt. Skoltiden var fin men passar mig verkligen inte, önskar att jag kunde tala om för mig själv under all skolstress och under alla vinterdepressioner att allt skulle lösa sig och det skulle komma en tid då jag hittade någon slags balans i mitt liv, där allt nästan alltid skulle gå ut på att vara genomlycklig och där jag alltid kände att jag var på rätt väg. Är så taggad på livet och skulle kunna skriva en bok full med drömmar för framtiden känns det som. Det här har nog vart mitt bästa år någonsin, trots lite upp- och nedgångar, och just nu känns det som att allt bara kommer bli bättre och bättre!
 
Grattis till studenten ifall det är någon som läser det här som går ut i år och må ditt frihetsliv bli lika fantastiskt som mitt!
 
Fred /Ida
 
 
 
 
 
 
| |
Upp