överraskningssommar

I helgen har det varit högsommarväder i Umeå. Otroligt förvirrande då det bara är i mitten av maj men jag tackar vädergudarna för min helg har varit grym rakt igenom, och vem klagar på att få njuta av strålande sol i tre dar i rad egentligen? 

I fredags slutade jag jobbet tidigt och gick och la mig på gräsmattan och njöt, fick min första bikinilinje för i år! Efter en timmes svettande kom pappa hem och vi hängde lite i var sin solstol och drack kaffe, jag lyckades få med honom på att åka till simhallen och simma lite så det gjorde vi. Kände mig sjukt orutinerad bland alla simmare med badmössor och spexiga simsätt men jag har saknat att simma, ska nog fortsätta med det.

Sen körde jag till Josefin och hängde på hennes balkong med dom sista solstrålarna för kvällen och Jordgubbar som hon bjöd på. Är det någon som vet hur man bjuder på mat är det verkligen Josefin!

Efter en powerwalk och en sväng till systemet dagen efter var jag tillbaka hemma hos Josefin. Denna gång för att dricka öl och såsmåningom röra oss mot öst på stan där Sanni styrde inflyttningsfest. 

Där fanns filtar utlagda på gräsmattan och många nya och gamla vänner i en ring. En matkör svängde förbi fullt utrustade med matdräkter och med inövade flerstämmiga sånger om mat. Kanske det mest random jag har varit med om någonsin men det var kul och dom var väldigt duktiga!

Sen drog jag och några på TC där jag bland annat träffade dom här två. I övrigt var det inte jättemycket folk jag kände där men jag hade kul och sen drog jag hem efter lite pommes på donken.

Idag har jag åkt på en liten cykelturné och hälsat på folk/hämtat saker och sen hamnade jag på nydala där vi tog första doppet! Sjukt kallt i vattnet men desto varmare i luften så det var inte så farligt faktiskt. Det blev till en perfekt söndagssyssla iallafall och när alla skulle hem åkte jag till storebror och satt på hans balkong en stund. 

Är ledsen över att det ser ut att gå tillbaka till vår och inte sommarväder i veckan men väldigt tacksam över att vi fick den lilla tid vi fick. Bästa helgen på länge iallafall!
 
| |
Upp