Kräftskiva

Förförra helgen var jag på kräftskiva! Det enligt mig bästa med sensommaren. Tråkig tillställning att vara veg på men jag gjorde låtsaskräftröror och åt det som inte var kräftor, till exempel en gudomlig västerbottensostpaj som hampus gjorde. 

Josefin, nöjd över en perfekt utdragning av bajssträngen.

Något otroligt spännande hände på andra sidan bordet här tror jag. Vad det var vet jag ej

Sen hällde vi upp snaps och sjöng visor.

Skål!

Spelade brännboll och förlorade :'(

Men vårt lag var bäst ändå så det gjorde ingenting. 

När vinkramarna kom igång slutade jag att fota(de sista bilderna har sanni tagit) men som sagt kräftskivor är någonting extra! Åt världens godaste efterrätt också som inte alls fastnade på bild men som fastnade i min mage då jag mådde illa resten av kvällen och till och med dagen efter. Ps. jag har världens bästa vänner ds. 
| |
Upp