December

Alltså det bästa med ett nytt år kan jag tycka är att göra en ny bildmapp på min dator. För mig är det alltså årsindelning som gäller och när man för sista gången öppnar och laddar in bilder i mappen för föregående år så kan jag känna hur skönt det är att börja på nytt blad. Man ser bilder fladdra förbi under tiden det tar för datorn att ladda och den visar upp alla mängder med selfies, matbilder och minnen på skärmen. Tänker; fyfan vad kul jag har haft! Är det verkligen bara ett år som har gått? Får jag verkligen ett helt till år med möjligheten att skapa lika många minnen? Under 2014 hann jag bo i Gran Canaria, i Norge, i Sverige och delvis i Thailand. Jag somnade nästan varje natt tillsammans med Marcus som blev min sambo och min allra bästa vän. Jag hann lära mig om att leva för stunden och att allt inte är så himla allvarligt. Sluta fokusera på saker du ska göra i framtiden om du inte mår bra i stunden och för all del, ett glas vin ibland är bra för själen, snöa inte in dig för mycket på träning och hälsa. Jag tror jag har växt väldigt mycket också, jag känner mig dubbelt så gammal som när jag började året men på ett bra sätt. Jag vet var jag har mig själv och min tillvaro och trivs med att veta vad jag står för, vem jag är och vad som är bäst för mig. 
 
Det jag försöker komma fram till här är iallafall, efter en lång luddig introduktion, att jag har bilder kvar i 2014 mappen som jag inte har visat än. Här kommer dom.
 
En jobbselfie/Marcus personalmat vs. normal portion
 
Julafton. Var hemma hos mamma och pappa och mös, åt massor med mat, såg kalle anka, öppnade paket, ni vet. 
 
När juldagsmorgonen glimmade gick jag på fin långpromenad med mina föräldrar i Sörfors.
 
Åt lunch på köksbaren med saknade favoriter. Skvallrade och gav livsuppdateringar. 
 
Hälsade på Renarna på stan med Johanna och Marcus. Som icke norrlänning så var Marcus väldigt fascinerad och fick klappa och mata tillsammans med de andra barnen. 
 
Lite oklara bilder på annandagsfesten som var en fantastisk kväll.
 
Här förbereder Marcus nyårsmat samt provoserar mig för att han vet att jag hatar fiskhuvuden.
 
Nyårsafton! Åt trerätters hos Anja och lekte jättebra lekar och sen gick vi till stan och tittade på fyrverkerier. 
 
Slut. 
| |
Upp