lista

vad har du på dig?
Gårdagens kläder/tofflor/en tjocktröja på det. Alltså den outfiten man har när man har gjort absolut ingenting på hela dagen

Hur mår du?
Förstår inte riktigt vad som är fel men höll på att börja gråta över att Veronica Maggio kommer på brännbollsyran t.ex… och detta är bara en av de värdsliga saker som fått mig att tear up denna fantastiska dag av hormonkaos. Annars är jag trött och lite förkyld.

Vad önskar du just nu?
Jag skulle vilja ligga på en picknickfilt i en park en varm sommardag med massa bra picknicksaker i en korg(förslagsvis; vin, choklad, jordgubbar, rabarbersaft och brieost). Mitt huvud ska vara placerad på en mjuk plats på Marcus mage och han ska stryka mig i håret. Och alla mina bästisar ska komma och vara med när vi har myst av oss lite. Herregud vilken perfektion alltså.

 

 parkhäng <3

vad har du ätit idag?
Keso,tomat,gurka, solrosfrön och linfrön tillsammans i en skål(min nya favoritfrukost), lite överblivet godis från gårdagens bakismys och så har jag druckit tre koppar kaffe.

vad ska du göra imorrn?
Förhoppningsvis ska jag väl jobba. Annars vill jag åka skridskor med Marcus eller liknande rolig aktivitet.  

och på söndag?
Well, så långt planerar jag väldigt sällan så jag har ingen aning.

vem saknar du?
Marcus som strax kommer hem från jobbet(yay!!) och Ronja(ännu en grej som fick mig att nästan börja gråta idag, hon la upp en bild på sig själv…) Bara de jag saknar just in this moment, människosaknaden hos mig växlar väldigt mycket och innefattar väldigt många personer.

 </3

senaste köp?
Gårdagens coophandling, för att vara mer specifik för den väldigt intresserade så köpte jag; toapapper, godis, keso, tomat, gurka, kvarg, juice, en billys pizza, fiskpinnar och mjölk.

vad skrattade du senast åt?
Skrattade massor igårkväll pga. bästishäng hemma hos Tina. Det jag tyckte var roligast var väl mest troligt jag själv om jag känner mig rätt. Eller Sofie när hon tror att hon är busig/taskig eftersom hon är en liten tönt och världens snällaste.

vad grät du senast åt?
Har som sagt smågråtit hela dagen idag men det räknar jag ej. Skrattgrät en hel del igår annars var det när jag såg The fault in our stars i lördags. En film(ursprungligen bok) om cancer och kärlek som är fin och väldigt väldigt gråtvänlig.

vem sov du senast med?
Marcus såklart. Hade nog tyckt att det var frustrerande att sova med någon annan eftersom jag hade blivit så arg på att det inte var Marcus.

 

vad läser du just nu?
Just nu ingenting men snart min födelsedagspresent skitmat som är skriven av en dietist och handlar om varför man äter dålig mat och vad det gör med kroppen osv. Så himla intressant!

senast sedda film?
Såg halva avatar igår annars den ovan nämnda gråtfilmen.

Vilken svordom använder du mest?
kanske ”fan”? Svordomar är väl en sån grej som man använder utan att man märker det. 

Vem var den senaste som ringde dig?
Sofie. 

Har du dejtat någon av en annan religion?
Neee

senast 3 inkomna sms?
”spela siiims!!” –livstips från sofie

”Don’t do it jag har möjligheten att ordna vad som helst till dig just nu! Är på coop<3”

”Ordnar allt” – Från marcus, min prins som räddar mig när jag är instabil. Han köpte ost <3

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Ägg behöver vi ju men det vet du ju redan! Annars vet jag ej, skulle behöva hormonnedsättande och tusen kramar"

 

 Mat är ju faktiskt lösningen på allt. Har sjuka sushicravings
 

Vilken är din favoritfrukt?
Icke transporterad ananas. Alltså ananas när man är i landet den odlats i så den är färsk. Mmm.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Alltså, tror inte att jag är så lik kändisar faktiskt. Finns ingen genomgående person som flera tyckt att jag har varit lik tror jag.

Vad är du rädd för?
Mörker, skräckfilmer, förändringar, mig själv(deep shit)

En person du tycker är snygg?
Mila kunis. Rihanna. Marcus(ibland).

Blir du lätt svartsjuk?
Är väl inte den mest attraktiva egenskapen men ja. Ganska.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Phoebe i vänner är ju en genialisk karaktär. Annars gillar jag neggokaraktärer typ Ellie i Cougar Town.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Mamma, som skriver till mig varje dag för att fråga viktiga saker till exempel kolla vad jag gör eller vad marcus gör eller typ ”är du på jobbet” när hon vet att jag ska vara där.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Älskar spanska så det skulle jag vilja prata flytande. Annars är väl franska ett coolt språk att kunna stoltsera med.

Vad för sorts killar faller du för?
Skrev en lista på vilka utseendemässiga drag jag faller för på Gran Canaria någon gång. Marcus hittade den när vi hade börjat träffas och konstaterade nöjt att han passade in på alla punkter så min smak rent utseendemässigt är väl ganska utpräglad. Rent personligt vet jag inte riktigt vad jag faller för, man gillar väl människor som intresserar en. Bra självkänsla och sådär är väl också attraktivt.

Vart vill du åka just nu?
Till Ronny! Som är i brisbane men det sprollar litegrann.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Fyllde år för en vecka sen så det känns väl lite inaktuellt men en bil kanske? Eller en lägenhet?

 

| |
#1 - - marika:

älskar dina listor!!! jag skrattar alltid och håller med!

Svar: älskar att du älskar! <3
Ida

#2 - - Ronny:

ok laste detta ett par veckor for sent men sitter nastan och grater hos var travel agency dar vi snyltar wifi nu :(:(( SAKNAR DIG SA MYCKET

Svar: alltså snutte!!! Jag saknar dig typ asjävlabajsmycket + behöver dig i mitt liv så himla mycket atm + vill va med dig + </3
Ida

Upp