12 Januari

 
Den tolfte Januari fyllde jag 23 år, det känns helt okej. Jag bjöd mina bästisar på snittar, mimosas och sangria och blev sedan bjuden på middag på Tapas av lilla familjen. Som vanligt har jag en liten dos av åldersnojja; 25 (alltså den tidpunkten då man är närmare 30 än 20) kryper sig närmre, man blir för gammal för att gå på ungdomsmottagningen och förväntas ha någon slags koll på det liv man lever.
Jag fortsätter att jobba som springvikare, dricka lite för mycket alkohol på helgerna, svara "ingen aning" när människor frågar vad man vill bli eller när man ska börja plugga och jag är egentligen helt nöjd med det. Ibland börjar förväntningarna på vad en 23åring ska va spöka och man känner att allt man gör är helt meningslöst men när jag inte tänker på det så är jag nöjd. 
 
YolO lixom. Tänker att det fortfarande är okej att tänka(inte säga kanske, men som gammal är man ju inte särskilt down with the kids) ett tag till, åtminstone till 25 kanske? Måste komma ihåg att mentalt förbereda mig och att ha en fantastisk fest när jag fyller 25 så att jag inte får någon panikångestattack. 
| |
Upp