Åre

För första gången, av alla mina semestrar till åre, var jag uppe i backarna! Älskade det! Så mycket roliga backar, fina vyer och härlig frihetskänsla.

Efter en perfekt första dag i backarna med strålande sol satte vi oss på uteserveringen på en after skii, mötte upp Ronja och Charlie, drack Minttu-oboy, lyssnade på när den otroligt solbrända dj:n spelade sommarfeelinghouse och hade världens vårfeeling.

Dagen därpå var vädret inte lika bra, vi hade dagen innan tänkt att vi lika gärna kunde åka högst upp den här dagen men; när vi skulle åka upp så var liftarna stängda pga dimma... Orutinerat nanting
 
(så jävla snygg??? --->)
Var på bästa afterskin på timmerstugan där det sattes mörkläggare på fönstren och allt förvandlades till nattklubb även fast klockan bara var tre på eftermiddagen. Vi drack alldeles för mycket på tomma magar, dannsade och fick tillslut ett bord trots att det var knökfullt. Marcus och kalle beställde en hink med massa cider/öl precis innan vi fick veta att det strax var stängning. Tror att detta är anledningen till att jag var heldäckade vid middagstid. 

Åkte på efterfest/förfest på något säsongsboende där någon fyllde år. Tre kockar gjorde godaste ädelostpastan för alla att ladda om på, ingen åt tårtan pga. att han som gjorde den hade busat och haft i tabasco. Det var hjärtskärande då den såg så god ut. 

 Efter efterfesten/förfesten somnade jag, ville dö och gå hem, så jag och marcus tog en taxi till stugan bara för att upptäcka att dörren som "aldrig brukar vara låst"(enligt kalle) var låst och vi var tvunga att sitta utomhus tills vi kunde möta upp dom andra inne i byn när de skulle ut på den riktiga nattklubben. Väl där tänkte jag att det var lika bra att gå in, trots att orginalidén var att hämta nycklarna och dra hem så fort som möjligt. Så, vi drack mer öl även fast vi fått för mycket redan. 
 
Dagen därpå var den värsta dagen i mitt liv. Någon hade bestämt att alla skulle ha bakismys i stugan vi bodde i samtidigt som jag spydde ca en gång i kvarten. Var alltså tvungen att gå förbi alla dessa, somliga helt okända, människor varje gång jag skulle till badrummet. Naken, insvept i en handduk för jag var för illamående för att klä på mig, ynklig och skamsen. Vid middagstid ungefär slutade jag äntligen att kramas med toaletten och vi gick ut och åt avslutningsmiddag. 

Drack cola och petade skeptiskt i maten men hade väldigt trevligt! I slutändan var resan grym! Hoppas att det blir någon slags tradition detta. 
 
| |
Upp